Srpen 2018

CHORVATSKO aneb těhule na cestách

30. srpna 2018 v 20:34 | JR
Ahoj ahoj,

první nový článek který přidám na blog se bude týkat asi nejvíce aktuálního tématu - Chorvatsko .

Původně jsme si říkali, že tento rok na dovču nepojedeme , jelikož budou potřeba penízky na jiný věci (výbavička ) , ale když jsme pozorovala facebook zavalený fotkama od moře a všude na mě vyskakovali nabídky na last minute za super ceny , začalo mi to vrtat hlavou... No a to bych nebyla já, kdybych nepřišla s nějakým plánem :-)

1. možnost byl jednodenní zájezd do Chrovatska přez Slevomat za 1000,- na osobu. Řekli jsme o tomto výletu i ostatním kamarádům a už to bylo....

Z jednodenního výletu jsem najednou plánovala cestu do Chorvatska pro 7 lidí autem :-)

Během 3 dnů jsem prošla asi 1 bambilion cestovek a všelijakých nabídek na last minute , ale buď byla šílená cena , nebo nebylo možné sehnat ubytovaní pro 7 lidí... Až jsem jednoho krásného odpoledne nalezla portál https://www.tuivillas.com
Nikdy jsem o tomto portálu neslyšela, ale zachránil nás. Můžete si navolit POČET CESTUJÍCÍCH, DATUM PŘÍJEZDU I ODJEZDU , MÍSTO A TAKY CENOVÝ LIMIT. Takže přesně to co jsem potřebovala.

Po pár dnech hledání bylo jasno -> 23.srpna 2018 vyrážíme na GRADAC (jasná volba, jelikož jsem na tomto místě byla již 2x) , tak bude jistota alespoň v tom, že jedem na místo kde už to dobře známe. Náklady na ubytování vyšly na krásných 1200,- na osobu za 4 noci což je krása!! Poté náš kamarád řidič vypočítal cestu a mítné , takže +2200 ,- na cestu. I tak si myslím, že bomba cena za prodloužený víkend u moře.

Rezervace ubytování proběhla během pár dní po emailové komunikaci ( v angličtině) a nemůžu si na nic stěžovat . Vše proběhlo naprosto v pořádku a čas , takže za mě má tuivillas.com obrovskou 1*

Dovolená byla zamluvená a dny ubíhaly.... Začalo mi běhat hlavou, jestli to byl dobrý nápad vzhledem k mému stavu. Pročítala jsem si asi milion diskuzí ostatních těhulí i odborných článků a moje pocity byly velmi smíšené (žádný problém, cesta může uškodit, zdravotní péče....) , ale nakonec jsem dala na intuici. Redková doteď jsi neměla žádný komplikace a těhotenství není nemoc tak JEĎ ! Nechala jsem si to potvrdit i od mé doktorky a podle jejich slov mi pobyt u moře udělá jen dobře , takže bylo rozhodnuto -> Výčitky stranou a naladit se na dovolenkovou vlnu :-)

SEZNAM:

*Občanka - Pas(do Chorvatska není povinný, ale jistota je jistota) - kartička pojištěnce + zařídit cestovní pojištění (pokud jedete autem bývá úrazové pojištění většinou zahrnuto v asistenčním pojištění) - těhotenská průkazka
*Léky : základ stačí - paralen, imodium, fenistil,ibalgin a nějaku tu náplast. No a samozřejmě něco na opalovaní a posléze i na spálení od sluníčka.
*Jídlo : Tak to byl pro mě oříšek, jelikož na každé dovolená kde jsme doposud byli jsme měli minimálně polopenzi, takže jídlo a vaření jsem řešit nemusela. Ale vsadit na klasiku je jistota -> na cestu toasty, první den řízky ( tipičtí češi) , poté jsem udělala rizoto (chyba - nepřežilo, po vybalení jsme zjistili, že zkyslo) , poté jsem měla povařenou anglickou , špagety a špagetka , paštiky, sýry atd. a jako nouzovka rychlovky na zalití vodou (kuře na paprice, houbová majda s těstovinami). Vše nám stačilo až až, jelikož jsme řece nebyli v Africe , ale na Jadranu :-) , takže obchody na každém rohu a ty jejich malý snídaňový máslíčka, paštičky a marmládky s jejich chlebovekou jsme si nemohli nechat ujít.

CESTA:
Par poznatků z cesty autem očima těhule.
*Určitě si ssebou do auta vemte polštářek ( nejlépe takový ten vycpaný kuličkama) na podepření zad a deku na noc.
*Bublinkový pití není úplně OK , takže za mě doporučuji udělat si doma do lahve čaj\
*Jak už jsem se zmiňovala na cestu třeba toasty dle chuti + nějaký ovoce a zeleninu a samozřejmě něco na mls (brambůrky a oplatky)
*Zásobu papírových kapesníků, toaletního paíru a nebo nejlépe intimní ubrousky , jelikož odpočívadla a toalety na benzínkách jsou jedna velká žloutenka.....Fuj
*Co se týká zastavování na záchod není po cestě žádný problém až na MAĎARSKO !! Je tam asi 1 benzínka snad na 50km, řeknu vám už jsme se modlila ke všem svatým , ať se nějaká benzínka objeví, jinak bych snad přelezla svodidla dálnice :-/
Aneb Maďarsko země bez benzínek ....
*Kontroly na celnicích proběhly hladce a čistě , jen Slovinci nezklamali a paní celnice si naše pasy prohlížela, jak kdyby jsme byli pašeráci lidí a drog...
*Rada na závěr -> Za dálnice si přilaťte , jelikož jsme cestou tam sleji už u Splitu z dálnice a jeli bočníma vesničkama . Cesta byla akorát delší, otravnější a měli jsme pocit, že projíždíme pásmem Gazy , jelikož ani ve 3 vesničkách jsme neviděli živou duši.Tímto jsme ztartili asi tak 1-1,5 hodiny a ono se to po 12h v autě zdá jako věčnost....

UBYTOVÁNÍ :
Ubytování jsme si vybrali v apartmánech Filipovic - velký apartmán se 3 ložnicemi , kuchyní , balkony a 2 koupelnami. V minulých letech jsme byli ubytovaní v hotelu LUKAS (bazén, polopenze a skvělá rodinná atmosféra) a poté v hotelu LAGUNA (obrovský hotel,bez bazénu ale boží snídaně a večere formou švédských stolů).
Tentokrát jsme byli ubytování přímo v půlce mezi těmito hotely a skoro hned u pláže... KRÁSA. Vše bylo čísté, útulné a kuchyňka skvěle vybavená.

GRADAC
cestu jsme zvládli, ubytování bylo super , takže ta pravá dovča mohla začít :-) Určitě nelituji toho, že jsme jeli, ikdyž by mě spusta lidí ukamenovala , že to byl risk , ale já Davča i to malý stvoření v břiše jsme si to skvěle užili. Dny strávené na pláži , nebo vyvalení na lehátkách v moři, procházky po městě a kolem moře , cizokrajná kuchyně - třeba mušle.. bez těch by to nešlo :-) Oba jsme se zhodli, že si přiadáme jak na naší první dovolené... Byli jsme šťastní, odpočnutí a prostě nám bylo skvěle a mrňouskovi určitě taky , jelikož o sobě dávalo pěkně vědět , ať už na pláži nebo na pokoji.

Takže na závěr : Cesta šíleně nekonečná, ale dá se to přežít ;-) a dovolená ? ÚŽASNÁ, SKVĚLÁ a naprostá BOMBA :-) Takže těhule neváhejte a jeďte !!

*Klokan přiletí v LEDNU <3

29. srpna 2018 v 20:45 | JR
Ahojte všichni,

už je to pár let co jsem nenpsala na blog ani čárku, ale kdy jindy se ke psaní vrátit než v době, kdy už opravdu musím začít být dospělou ( za 2 roky jsem se polepšila, ale žádná sláva). Zanedlouho ze mě bude MÁMA a budeme rodiče, takže nás čeká úplně nová a myslím si , že nejdůležitější etapa v našem životě.

Založit rodinu jsme chtěli s Davčem už dlouho, ale bohužel jsme si museli počkat , až do této chvíle a snad to tentokrát do 3tice vyjde. Bohužel dva pokusy předtím zkončily nezdarem (samovolný potrat, podezření na molární těhotenství).
Nýní jsme již ve 20tt (5.měsíc) a prozatím vše vypadá tak jak vypadat má :-)

Takže držte palce a očekávejte články o tom jak se připravujeme na naše budoucí role RODiČŮ.